Pravila ponašanja

Pridržavanje pravila kodeksa ponašanja je sastavni deo Vašeg vežbanja kao i učenja Aikido tehnika.

1.Kad ulazite ili napuštate dojo(salu),pravilno je nakloniti se u pravcu slike O Senseija ili ka samom dojo-u.Takođe naklon je pravilno uraditi kad stupate ili napuštate tatami(strunjače) kao i pre i nakon svake komunikacije sa aikidokama i Senseiem.

2.Nikakvom obućom nije dozvoljeno hodati po tatamiju.

3.Na nastavu dođite na vreme.Učenici treba da sede u seizi 3-5 minuta pre zvaničnog početka nastave a ne da trče po tatamiju.Ako ste slučajno zakasnili,sedite tiho u seizu na početak tatamija,dok vam Sensei ne da znak da se uključite u redovan trening.

4.Tatami moraju svi da slažu pre treninga i pažljivo sklanjaju posle ako sala u kojoj se vežba nema stalno postavljen tatami.

5.Ako morate napustiti tatami ili dojo iz bilo kog razloga u toku treninga priđite Senseiu i zatražite odobrenje.

6.Dok Sensei objašnjava tehnike na tatamiju se sedi u seizi ili u turskom sedu i pažljivo posmatra i zapaža svaki pokret da bi se posle mogao ponoviti.

7.Pre nastave sa sebe skinuti lančić,sat,minđuše i drugi nakit da ne bi došlo do povrede.

8.Zabranjeno je unošenje hrane i pića u dojo.

9.Molimo Vas da nokte na rukama i nogama redovno održavate.

10.Održavajte vašu opremu čistom,urednom i u dobrom stanju.

11.Papuče uredno složite pored tatamija.

12.Mesečna članarina se mora redovno plaćati jer time omogućujete plaćanje sale u kojoj trenirate.

13.Molimo Vas da u toku nastave razgovor svedete na minimum.Sav razgovor treba da bude podređen Aikidou.

14.Ako imate problema sa tehnikom,ne tražite odmah pomoć Senseia.Prvo pokušajte da shvatite tehniku posmatrajuči druge.Ako i dalje ne razumete tehniku tada,u pogodnom momentu zatražite pomoć Senseija ili starijeg aikidoke.

15.Brzo izvršavajte naredbe Senseia.Ne dozvolite da vas ostali učenici čekaju.

16.Ne izazivajte bilo kakve grubosti ili nepotrebna nadjačavanja tokom,pre ili posle treninga da ne bi došlo do povreda.

17.Trening se uvek treba odvijati u prijatnoj i prijateljskoj atmosferi.

18.U svakodnevnom vežbanju počni sa osnovnim kretnjama tela i polako idi ka složenijem i intenzivnijem treningu.Nikad ne forsiraj nešto neprirodno i nerazumno.Ako se ovo pravilo poštuje onda se čak ni stariji ljudi neće povrediti i mogu vežbati u prijatnoj atmosferi.